New York: schone georganiseerde lichtjesregen! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Masha Hoogeboom - WaarBenJij.nu New York: schone georganiseerde lichtjesregen! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Masha Hoogeboom - WaarBenJij.nu

New York: schone georganiseerde lichtjesregen!

Blijf op de hoogte en volg Masha

10 Juli 2015 | Verenigde Staten, New York

5 juli was het zover, heel vroeg in de morgen zijn we afgezet op schiphol en na 7,5 uur vliegen kwamen we aan in New York. De eerste stop van onze reis die in totaal bijna vier weken gaat duren. Gelukkig was het heel druk op het vliegveld, waardoor je met een kind heel snel door de douane word geholpen. Het grote vragenvuur bleef uit en de douanier was zelfs zo vriendelijk om zelfgemaakte filmpjes van het vuurwerk van 4 juli te laten zien.... dat hebben we dus net gemist ;( De transfer naar het hotel ging natuurlijk heel onhandig in een groepsbusje waar wij natuurlijk als laatste afgezet werden en onze koffers bovenop de stapel lagen. Eenmaal in het hotel zijn Xam en ik helemaal ingestort, want in NY was het nog maar 4 uur maar wij gingen lekker slapen.

De volgende morgen zijn we er lekker vroeg uit gegaan (als gevolg van het vroege inslapen) en hebben we Xam ingeladen voor een dagje sightseeing NY. Door verschillende parkjes heen zijn we naar de taxiboat gelopen, een flinke wandeling maar je kijkt je ogen uit tussen alle mensen en gebouwen. Met de taxiboat zijn we uitgestapt bij het 9/11 memorial plein waar we natuurlijk even stil gestaat hebben bij de aanslagen en het mooie monument ter nagedachtenis in ons opgenomen hebben. Na een korte lunchstop en een luierwissel zijn we opnieuw in de taxiboat gestapt en hebben we het vrijheidsbeeld vanaf de rivier goed kunnen bewonderen. Eenmaal aan wal zijn we nog even gestopt bij times square waar een epileptische asnval gelukkig uit bleef, maar niet dankzij de hoeveelheid lichtjes en billboarden :D Via Central Park hebben wij de weg terug genomen naar ons hotel, waar genoten hebben van een MC menu. Ook vandaag weer vroeg naar bed, want we konden amper nog op onze benen staan.

De tweede en laatste dag in New York zijn we met de subway uitgestapt bij de opstaphalte van onze hopp on hopp off bus. Met de subway gaan en je kind in de bucky meenemen is nog wel een dingetje maar met veel stunt en vliegwerk waren we waar we zijn moesten. Ondertussen was het zonnetje lekker aan het schijnen en liep de temperatuur net als gisteren hoog in de 30 op. Het was de bedoeling dat we met de hopp on bus nog 1x NY in een vogelvlucht gingen zien, maar door wat lange stops hebben we het laatste gedeelte van de tour niet gedaan, omdat Xam echt niet meer stil wilde zitten in de bus. We zijn nog wel even gestopt bij Macy's voor een paar all stars voor Xam. Zijn we langs het Empire State gelopen en hebben we heerlijk gelunched in Bryant Park. Eenmaal terug in de hotelkamer heeft Xam heerlijk geslapen, zodat we voor het eten nog even de speeltuin van Central Park in konden. Daar werden we echter verrast door een fikse hoosbui en konden we een half uurtje later doorweekt al weer terug. Na het avondeten even snel de spullen gepakt, want om 2:15 werden we weer opgehaald door onze transfer voor onze vlucht naar Costa Rica.

• 10 Juli 2015 - 22:08

Marja:

Leuk om zo telezen over ny er kwamen mij een aantal dingen bekend voor veel plezier op Costa Rica x

• 11 Juli 2015 - 11:38

Gusta:

Jaaa!! Een bericht op de blog van Masha over jullie reis. Jullie hebben echt veel gezien volgens mij. Je verwachtte dat je helemaal gek zou worden van de drukte in New York; is dat meegevallen?
    Ik kijk uit naar jullie verhalen over Costa Rica!