Afzien is ook zien! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Masha Hoogeboom - WaarBenJij.nu Afzien is ook zien! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Masha Hoogeboom - WaarBenJij.nu

Afzien is ook zien!

Door: Masha

Blijf op de hoogte en volg Masha

23 Mei 2013 | Peru, Cuzco

Zoals beloofd dan eindelijk een update en ik ga het kort proberen te houden. 12 mei zijn Renate en ik vertrokken richting Peru met een bijbel aan waarschuwingen gingen de vluchten wonderbaarlijk soepel. Op het vliegveld werden we netjes opgehaald en naar het hostel gebracht. Vanuit het hostel hebben we de volgende dag met hier en daar wat hulp het openbaar vervoer getrotseerd om in het centrum sightseeing te doen en een ticket te boeken naar Iquitos. Savonds dacht Renate haar telefoon kwijt te zijn dus gelijk ook een avontuur gehad bij de Peruaanse politie. Die ons vervolgens wijs probeerde te maken dat ons Engels slecht was en dat we daarom niet met elkaar konden communiceren..

De volgende dag met het vliegtuig naar Iquitos wat een echte junglestad is, alleen bereikbaar per vliegtuig of boot. Waar de eigenaren van het hostel super behulpzaam waren en ons gelijk meenamen de stad in om te eten. De eerste nacht dat we daar waren braken er rellen uit op straat dus hebben we de hele nacht rechtop in bed gezeten. De volgende dag lagen de straten in puin en liepen er gemaskerde mannen de boel kort en klein te slaan en om te controleren of alle winkels wel dicht waren. Dit was een erg rare dag, maar we zijn toch met een local de straat op geweest om wat marktjes te bekijken en met de boot de drijvende wijk Belen te bezoeken wat erg indrukwekkend was. De dag erna zijn we naar een opvangcentrum voor zeekoeien geweest en een lokale markt met touristendingetjes.

Op 17 mei was het eindelijk zover in de stromende regen in een iniemienie bootje via de amazone 400 km diep de jungle in en met wat tegenslagen deden we hier maar 13 uur over :P bij aankomst was het wel al donker maar zeker magisch. 2 uur ging de generator aan en konden we douchen en eten voordat we naar bed gingen en wat was ik blij met m'n bed, de rest had namelijk een hangmat

De eerste ochtend weer met de eerste zonnestralen op pad voor een 7 uur durende tocht door de jungle gewapend met een kapmes en muggenwerende deet op pad. Het is niet overdreven om te zeggen dat ze in zwermen op je af komen en je overal maar dan ook overal steken. Die ochtend was best teleurstellend en hebben we alleen sporen gezien van een Jaguar en een tapir met kleintje, een vlaag van een aap en heel veel vlinders, vogels en insecten. Na de lunch zijn we in een bootje gestapt en hadden we iets meer geluk we hebben sporen en het hol van een reuzenotter gezien en zowaar en echte luiaard en rivierdolfijnen.
Die nacht ben ik gebeten door een spin dus nu zien mijn ellebogen eruit als schurft met bulten, maar dat hoort er allemaal bij :D net als de tarantula's in het slaapverblijf die me overgens wel met rust gelaten hebben. overdag zijn we met het bootje door de mangrove gemanoeuvreerd om bij een lagune te komen. Hier hebben we kaaimannen, rivierdolfijnen en de broedplaats voor honderden vogels gezien. Voor de lunch hebben we onze eigen piranha gevangen en geroosterd. Na de lunch opnieuw met een bootje op pad en hebben we maarliefst 4 soorten apen gezien heel veel vogels en een kikker zo groot als je onderarm. Die avond toch maar in een hangmat geslapen om verdere beten te voorkomen

De dag daarna hebben we weer 7 uur in de boot terug gezeten om vervolgens over de enige weg in de jungle terug te keren naar Iquitos waar we dezelfde dag nog een vlucht hebben genomen naar Lima

In hetzelfde hostel geslapen als de eerste twee nachten en vroeg opgestaan om snacks in te slaan en bij te eten bij de Mc voordat we 23 uur in de bus naar cusco gingen

Deze bus was uitermate comfortabel met maaltijden, wifi en films in cusco hebben wederom wat sightseeing gedaan en onze reis gepland naar de Machu Pichu. Het eerste deel hebben we er net op zitten een bus en een trage trein lees 10 km per uur en morgen gaan we dan echt om 5 uur weg naar een van de 7 wereldwonderen

• 24 Mei 2013 - 06:51

Lisa:

Vet hoor! En ik vind je titel leuk, die gaat hier soms ook we'll op; afzien is ook zien! He, veel plezier nog! Hier alles goed, lekker bezig met ons project. X

• 24 Mei 2013 - 08:11

Kelvin:

Machu Pichu VET! Zeer leuk verslag zusje! Ben benieuwd naar je volgende reis en ervaring! Geniet er van, elke dag is een gift wordt wel een gezegd!

• 24 Mei 2013 - 12:49

Wilco:

Nou mas, dat is toch weer iets anders dan op het korfbalveld staan te blauwbekken. klinkt allemaal erg spannend. geniet er maar van en laat je niet helemaal lek prikken daar. heel veel plezier nog en ben erg benieuwd naar de volgende verhalen.
    groet, cobuss