De laatste loodjes zijn ook heel leuk!! - Reisverslag uit Lima, Peru van Masha Hoogeboom - WaarBenJij.nu De laatste loodjes zijn ook heel leuk!! - Reisverslag uit Lima, Peru van Masha Hoogeboom - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes zijn ook heel leuk!!

Door: Masha

Blijf op de hoogte en volg Masha

10 Juni 2013 | Peru, Lima

De vorige keer schreef ik dat de busreis bizar begon, uiteindelijk waren we om 11 uur savonds in ons hostel in arequipa hadden we twee keer overgestapt, onze bus op een vlot voorbij zien drijven en werd er iemand gillend de bus uit getrokken bij een drugscontrole in de bus. Maar het belangrijkste we waren er.

De eerste dag in arequipa hebben we souvenirs geprobeerd te scoren maar vooral lekker ontspannen met een manicure en pedicure die hard nodig waren. Die nacht vertrokken we om 3 uur snachts naar de Cola Canon (2x zo groot als de Grand Canon). Waar we een trekking hebben gedaan van drie dagen en twee nachten.

We hebben heel veel gewandeld ongeveer 4 uur per dag. De laatste dag begonnen we om 5 uur smorgens met de berg op wandelen en na 2 uur en 8 minuten was ik boven en klaar voor ontbijt!! Naast het wandelen hebben we ook condors gezien en heeft de gids haar ouderlijk huis laten zien inclusief cavia's in de keuken en hebben we allerlei soorten bizarre fruitsoorten mogen plukken en proeven. Het hoogste punt dat we aangetikt hebben is bijna 5000 meter waar de alpaca's in de sneeuw liepen.

Na de drie daagse uitputting dachten we dat het handig was om gelijk de nachtbus te nemen, om kosten en tijd te besparen. Dus we kwamen via de bus en een taxi smorgens in Huacachina aan in een hostel met zwembad. Geen tijd meer voor zwemmen want we zijn gelijk de wijngaard ingedoken voor een wijnproeverij en na een korte rustpauze zijn we op een snowboard gestapt om te sandboarden. Van hoge zandduinen naar beneden sjezen zonder te vallen was nog best moeilijk, maar we hadden het beide aardig onder controle en gingen staand naar beneden. Hihi de watjes gingen liggend op het bord, wat ook leuk was om te doen want je ging veel harder. Die avond lekker gebbqd en iets te laat naar bed.

Op onze enalaatste dag in Peru zijn we weer vroeg vertrokken uit Huacachina en hebben we de Islands Ballates bezocht in Paracas, deze zijn vergelijkbaar met de Galapagos eilanden en we hebben dan ook onze ogen uitgekeken naar zeeleeuwen honderden vogels pinguïns en andere dieren. Hierna op een zeer spannende lokale bus naar Lima maar wonderen zijn de wereld nog niet uit dus opnieuw veilig aangekomen in het hostel.

Op onze laatste dag in Peru gaan we surfen, lekker in het koude water even de laatste energie eruit voordat we morgen om middernacht de eerste vlucht hebben naar Atlanta en woensdag om 6 uur smorgens op Schiphol zullen staan.

We hebben veel afgezien deze vakantie: jungle, zoutvlaktes en de Cola Canon. Maar we hebben ook heel veel gezien en meegemaakt. Toch stiekem ook een nieuw respect gekregen voor de hygiënische standaard van het Nederlandse restaurantwezen, warme douches en een eigen slaapkamer :P maar had het voor geen goud willen missen!!!

• 10 Juni 2013 - 05:02

Nikki:

Heeeey heeey,
    Klinkt echt super gaaf op een snowboard naar beneden te cool..
    Volgens mij was het een geweldig avontuur, maar echt super leuk om te lezen.
    Groetjes hiervanuit cebu city waar ik nunmij fieldwork volg ;)

• 10 Juni 2013 - 05:15

Lisa:

Hee masha,
    Leuk weer om al je verhalen te lezen. Ik krijg erg veel zin in een koud colaatje als je het het over die berg hebt... Gelukkig is cola overal te verkrijgen! Het klinkt wel alsof jullie het erg druk hebben! Hier nog steeds alles goed. Nog 2 weken hier tussen de locals en dan gaan we het er is even van nemen in mamallapuram, hotel, zwembadje, deluxe kamer, even lekker chillen. Jij gaat woensdag alweer naar huis, nou dat zal ook wel weer lekker zijn denk. En ook ik kan nu al zeggen: ik hou van nederland! Veel plezier nog die laatste daagjes!
    Groetjes!

• 10 Juni 2013 - 21:34

Jimmy:

Laatste dagje is bijna richting het einde.
    En dan ..........
    Weer lekker naar huis.
    Kom maar lekker veilig naar huis lieffie
    XXXX