Zeilen, bergbeklimmen en nog veel meer - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Masha Hoogeboom - WaarBenJij.nu Zeilen, bergbeklimmen en nog veel meer - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Masha Hoogeboom - WaarBenJij.nu

Zeilen, bergbeklimmen en nog veel meer

Door: Masha

Blijf op de hoogte en volg Masha

21 Februari 2012 | Noorwegen, Bergen

Op donderdag en vrijdag gewoon weer een normale dagen stage met niet heel veel bijzonders.. Behalve mijn collega op vrijdag, die was helemaal onder de indruk van mijn chocoladehagelslag dat ik besloten heb om deze aan haar mee te geven zodat ze der thuis nog een keer goed van kon genieten.

Zaterdag moest ik eigennlijk heel veel aan school doen en een soccicitatie schrijven maar het werd eigenlijk een enorme hangdag. Laat in de middag ginge Annelous en ik op zoek naar een hypermarkt hier in de buurt en de heen weg ging heel goed. De terug weg ging minder vlekkeloos. We eindigde namelijk met de verkeerde bus helemaal aan de andere kant van Bergen en waren uiteindelijk drie uur onderweg voor wat boodschappen en moesten we uiteindelijk haasten om op tijd te komen voor de film met Nicolas en zijn vriendin. Ik heb het einde niet helemaal gezien, want op zaterdagavond kwam ook Pascal aan die was zelf met de bus van het vliegveld naar het centrum gekomen en na wat zoeken hebben we elkaar kunnen vinden. Had ondertussen een matras, slaapzak en kussen kunnen lenen dus ik was er helemaal klaar voor. Toen we alles uitgepakt was, zijn we gelijk gaan slapen want de volgende morgen moesten we al vroeg uit.

Want voor zondag waren we door Nic uitgenodigd om te gaan zeilen. Pascal heeft heel stoer geholpen met het zeil en Annelous en ik hebben vooral veel gezeten en gebukt, maar het was een geweldige ervaring met de hoge golven het mooie uitzicht en het lekkere weer. Voor een filmpje van de zeiltocht moet je kijken op:

http://www.youtube.com/watch?v=nMB-H8EhVow&feature=youtu.be

Hierna waren we behoorlijk doorweekt en wilde we allemaal lekker warm douchen al dacht het warme water daar heel anders over.. 's avonds hebben we met Annelous gegeten een spelletje Bonanza gedaan en zijn we naar de film Indiana Jones geweest. Ik moest echter mijn sollicitatie nog afmaken dus heb weinig meegekregen van de film.

Op maandag is Pascal in zijn eentje Bergen in geweest om de stad te ontdekken jammer voor hem regende het heel veel dus kwam hij zeiknat thuis. Ik moest gewoon naar stage de enalaatste dag, maar 's avonds zijn we gelijk naar het eten vertrokken voor de spelletjesavond van BuddyBergen waar we met 6 anderen monopoly hebben gespeeld. Pascal had natuurlijk gewonnen en ik kwam op een degelijke derde plaats. Hierna hebben we thuis nog even patatjes gegeten en wie is de mol gekeken en zijn we naar bed gegaan.

Vandaag hebben we lekker een beetje uitgeslapen en zijn we vervolgens om 11 uur vertrokken om de berg Lovstakken te beklimmen op die berg kijk ik uit vanuit mijn raam. En na een behoorlijke klim van iets meer dan twee uur stonden we trots en voldaan aan de top waar het uitzicht honderden meters ver reikten over de besneeuwde bergen en we de hele stad konden overzien en ook een keertje de andere kant van de berg konden bekijken dat helemaal uitliep tot aan de fjorden verderop. Moeilijk te beschrijven hoe mooi het eigenlijk was. Te terug wegt was een heel ander verhaal hoewel het Pascal wel goed af ging zag ik er op veel stukken uit als een gehandicapte zeeleeuw die het zwanenmeer probeerd te dansen. Ik ben heel blij dat we beiden zonder kleerscheuren weer beneden staan. 's Avonds hebben we met Annelous gegeten even een matras opgehaald voor Pascal en zijn we eigenlijk allebei ontzettend moe dus gaan we zo lekker slapen ^^

Morgen weer een leuke dag dan gaan we naar Vill Vite (een soort Nemo) met de erasmusgroep, pannekoeken eten met de Belgen, Annelous en Nic en 's avonds naar club Fantoft voor de quiz.. dus weer een drukke dag voor de boeg ^^

  • 22 Februari 2012 - 17:12

    Heidii:

    Lekker druk druk zo te zien, maar erg leuk! Pascal hoeft zich geen moment te vervelen bij jou. :)
    Heel veel plezier nog samen. Ook heel relaxed dat je niet de hele week vastzit aan je stage enzo.

    Tot lees (lees' ?)
    -x-

  • 22 Februari 2012 - 19:52

    Rieni En Marja:

    hoi nicht en neef jullie hebben het best naar jullie zin zo telezen geniet maar lekker samen en Masha je heb het druk allemaal je schrijft dat je thuis wel mist maar volgens mij heb je daar geen tijd voor je heb het zo druk met studie ,stage, en leuke dingen doen dat je bijna geen tijd heb om teslapen en over thuis tedenken maar ik snap het wel je zou ook zo graag hier alle leuke dingen mee doen maar schatje het komt goed geniet nog maar even van alles voordat je het weet ben je weer lekker bij ons in de buurt dikke kus en knufffel van ons twee XXX

  • 23 Februari 2012 - 10:16

    Gusta:

    Gaaf met dat zeilschip, echt een leuk filmpje. Je ziet er wel een beetje uit alsof het koud is. ;) Volgens het weerbericht naast je blog is het alweer lekker warm, 6 graden vandaag. Waar heb je voor gesolliciteerd?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Bergen

Masha

Actief sinds 05 Okt. 2011
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 15636

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 30 Juli 2015

New York en Costa Rica

12 Mei 2013 - 12 Juni 2013

Peru

01 Januari 2012 - 01 April 2012

Buitenlandstage Noorwegen

Landen bezocht: