Nog 45 dagen.. over de helft ^^ - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Masha Hoogeboom - WaarBenJij.nu Nog 45 dagen.. over de helft ^^ - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Masha Hoogeboom - WaarBenJij.nu

Nog 45 dagen.. over de helft ^^

Door: Masha

Blijf op de hoogte en volg Masha

15 Februari 2012 | Noorwegen, Bergen

Nog 45 dagen dat staat me wel aan. Ook al heb ik het hier super naar me zin en heb ik me sinds tijden niet zo vol zelfvertrouwen en gezondheid gevoeld, ik mis thuis steeds meer. Het 's avonds alleen naar bed gaan en in je eentje lachen om iets stoms dat gisteren is gebeurd ben ik nu wel een beetje klaar mee. Maar gelukkig is de redding nabij want over 4 dagen komt mijn kleine broertje Pascal mijn persoonlijke balzaal verstoren en daar kijk ik wel heel erg naar uit.

Vorige week is er een hoop gebeurd en heb ik ook veel gedaan.. jammer genoeg begint dit nu ook een beetje zijn tol te eisen want zit nu met het pootje omhoog met een dikke achillespees, ben al blij dat de meeste pijn weg is en dat de meeste zwelling ook weg is, maar laat ik eerst even vertellen hoe dit nou toch allemaal komt..

Op dinsdag en woensdag lekker naar stage geweest en ik begin te vermoeden dat ik wel een beetje uitgeleerd ben op de mri met alle standaard niet invasieve onderzoeken.. Maar over een week een nieuwe stage en nieuwe avondturen voor Masha :D Op dinsdag ben ik naar de film geweest met Nicolas en Tania, een leuke comedy maar verder niet heel bijzonder. Op woensdag ben ik echter wel naar een bijzondere film geweest. Noorse productie "The Trollhunter" soms een beetje eng maar met veel hummor en ik snap nu eindelijk waarom Noorwegen obsessed is met trollen. Samen met Annelous, de Engelse meisjes Michelle, Jojo, Emma en twee Noorse klasgenootjes hebben we genoten van de film.

Toch was het allemaal een beetje veel van het goede want donderdag was ik "ziek" dat betekend niet zo ziek dat ik niks kan, maar preventief thuisblijven om te voorkomen dat ik de volgende dag niet naar Oslo kon. Het spannendste wat ik deze dag heb gedaan is mijn koffertje gepakt voor Oslo.

Want op vrijdagmorgen 8:00 precies vetrokken Jut en Juul (masha en annelous) met trein naar Oslo met het meest geweldige uitzicht, uren door besneeuwde bergen en landscchappen rijden waren gelukkig zo voorbij. In Oslo zijn we naar ons hotel gelopen en hebben we ons een beetje gesetteld genoten van een oven door lasagna te maken en zijn we 's avonds twee keer de halve stad door gekruist voor een tentoonstelling over Afganistan die geopend werd en dus gratis was (tja je bent een Nederlandse student of je bent het niet) Gelukkig die avond heerlijk kunnen slapen zonder lastig gevallen te worden door de dronken Fransman waar we de keuken en badkamer mee moesten delen.

De volgende ochtend niet heel vroeg maar ook niet heellaat ons bed uit omhet vikingenmuseum en volksmuseum te bekijken. We hebben wat opgegraven vikingboten gezien en heel veel oude cultuur en architectuur van de Noren. Na deze museums was het een halve wereldreis om bij de skispringschans te komen en mijn enige conclusie is, wouw wat willen die mensen graag dood.. dat ding is zo hoog dat ik me niet kan voorstellen dat iemand daar voor zijn plezier af gaat ^^ we hebben daar ook het skimuseum bezocht en veel geleerd over de ontwikkeling van ski's en het gebruik daarvan. We hebben ons vervolgens naar het reptielencentrum gehaast om daar nog even aapjes te kijken :P Hierna hebben we lekker makkelijk gegeten in de Burger King en was de dag wel echt aan zijn einde :P

Op zondag zijn we uitgecheckt en hebben we het oude kasteel/fort in de haven bekeken dat jammer genoeg nog niet open was dus alleen van buiten hebben gezien. Vervolgens door met koffer en al naar het beeldenpark wat een beetje tegeviel maar wel een heerlijke wandeling was. Vanuit daar zijn we naar een museum gelopen vol met ouwe zooi ik snapte niet zo goed wat dat nou eigenlijk met culuur of iets anders te maken had. Hier heb ik wel anderhalf uur het porselein goed op me laten inwerken samen met Annelous. Na deze gezellige porseleinparty zijn we naar de haven gelopen en hebben we uiteindelijk gegeten in ons favo Noorse restaurant Egon en hebben we wat tijd gedood totdat onze trein vertrok om 11 over 11 's avonds.
De treinreis was een complete hel buiten alleen maar pikdonker iemand achter je waar van ik zeker weet dat hij zeven uur heeft geslapen en ik zeven uur lang zijn ademhaling heb gecontroleerd.. Om 7 uur 's ochtends kwamen we weer aan bij ons eigen vertrouwde Bergen en ben ik snel mn bed in gedoken.

Gelukkig was ik vrij op maandag want lopen ging niet zo gemakkelijk meer :$ en heb ik de hele dag een beetje gehangen de was gedaan, pakketje van mn mam uitgepakt en 's avonds bij de Belgen gegeten.

Op valentijnsdag heb ik vooral gezeten op mn stage en veel gelezen voor mijn afstudeerproject. En mijn achillespees door de MRI gedaan (tja als je dan toch even een kwartiertje geen patiënt heb). Om toch een scheurtje uit te sluiten en de schade te bekijken, gelukkig is het voornamelijk overbelasting en vocht. Geen valentijnskaart gehad maar wel een hele leuke valentijnsdate met Jimmy samen op skype hetzelfde koken, samen een spelletje doen en hetzelfde tv programma kijken.. bijna echt

Op deze mooie woensdag ben ik niet naar mijn stage geweest, omdat ik door mijn pootje amper geslapen heb, weer koorts heb en vannacht mijn valentijnseten mocht uitzwaaien. Maar na de hele ochtend slapen voel ik me als herboren en ga ik er vanavond keihard tegen aan in de Fantoftquiz samen met de Belgen, Annelous, Thomas en Nicolas.. wij gaan winnen deze keer :P

  • 15 Februari 2012 - 18:44

    Tante Plony:

    oslo is best wel leuk, ben je ook nog in het gemeente huis geweest daar was alles van de geschiedenis te zien best wel veel indruk bij ons .
    jammer dat je been weer op speel doe maar een beetje rustig aan,groetjes van ons

  • 15 Februari 2012 - 19:34

    Mariska:

    Lekker dat je broertje komt! Ik hoop dat je wel weer fatsoenlijk kan lopen als ie er is... Ik ga volgende week ook naar een nieuwe stage, dus ben benieuwd!
    veel plezier ;)

  • 16 Februari 2012 - 12:06

    Maryo:

    Lieve mas!

    Jeetje wat een pech dat je achilles zo vervelend pijnlijk om de hoek komt kijken... hopelijk gaat de vocht enzo er snel een beetje uit zodat je weer door Bergen en langs mooie porceleinpronkstukken kan huppelen!! Komt goed, lekker chillen op je mooi ingerichte ikearoom met snel je nieuwe portie satc ;)
    Spannend ook je nieuwe stage he! Ben benieuwd, let me know, ik mis je en kom gewoon over minder dan 45 dagen maar terug :D IN DE TUSSENTIJD GENIETEN FOR LIFE! Liefs van mij xx :-)

  • 19 Februari 2012 - 12:09

    Gusta:

    Leuk dat je nu ook Oslo gezien hebt. Wel vervelend van je voetje. Gaat het al weer wat beter? Leuk weekend met je broertje gehad?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Bergen

Masha

Actief sinds 05 Okt. 2011
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 15635

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 30 Juli 2015

New York en Costa Rica

12 Mei 2013 - 12 Juni 2013

Peru

01 Januari 2012 - 01 April 2012

Buitenlandstage Noorwegen

Landen bezocht: