Hondensleeen, skien en een nieuwe stage - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Masha Hoogeboom - WaarBenJij.nu Hondensleeen, skien en een nieuwe stage - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Masha Hoogeboom - WaarBenJij.nu

Hondensleeen, skien en een nieuwe stage

Door: Masha

Blijf op de hoogte en volg Masha

04 Maart 2012 | Noorwegen, Bergen

Het is eigenlijk al weer zo een tijd geleden dat ik een blog heb geschreven maar dat komt eigenlijk een beetje door mijn bezoek en omdat ik heel veel onwijs gave dingen gedaan heb.. ik probeer het kort te houden :P

Op woensdag ben ik met Pascal naar Vill vite geweest met Jeff, Laura, Annelous, Anne Marit, Nicolas en Thomas. Dat is een soort nemo dus door zelf dingen te doen was het de bedoeling dat je allemaal dingen kon leren. Der werd best wel veel dingen in het Noors uitgelegd dus we hebben vooral dingen gedaan. Met als afsluiter een show van de wereldkampioen bellenblazen (jah heidi wees jarlours :D) 's Avonds heb ik pannekoeken gebakken voor Nic, Annelous, Suzanne, Marijke en natuurlijk Pascal. Een heerlijke Nederlandse maaltijd en echt super gezellig. We zijn vervolgens door gegaan naar de quiz maar weer niks gewonnen :(

De volgende dag een beetje stroef het bed uit, de planning was om naar het aquarium te gaan en daarna de berg op, maar Pascal en ik hebben de lift genomen Floyen op en doorgelopen de volgende berg op Rundemanen en vervolgens langs een heel groot meer afgedaald om na ruim vijf uur voldaan weer terug te keren. 's Avonds hebben we met Annelous gegeten en zijn we vroeg naar bed geweest.

Op vrijdag was mijn laatste stagedag en kreeg ik mijn beoordeling een very good met een extremely good voor mijn patient communication. Vind het jammer om daar weg te gaan maar had ook wel een beetje het idee dat ik uitgeleerd was. 's mddags gingen we ff de huurauto ophalen, dat ging dus niet zo gemakkelijk wat resulteerde in liters zweet, Nic die moest komen en we moesten uiteindelijk naar het vliegveld om daar een auto op te halen, maar we hadden der eentje.. Om dat alles te vieren ben ik met Pascal uit eten geweest het was ten slotte ook de laatste keer dat we met zijn tweetjes waren. Vervolgens zijn we naar het huisfeestje van Michelle en Jojo geweest waar ik niet heel lang gebleven ben, want moest Jimmy ophalen op het vliegveld. Het weerzien was best emotioneel en was heel blij om hem weer lekker vast te kunnen houden. Snel terug naar huis waar Pascal ook thuiskwam van het feestje om nog even wat slaap te pakken om de volgende morgen om 5 uur 's morgens te vertrekken.

We gingen vrijwillig in ons weekend zo vroeg der uit om vier uur te rijden en in de middag te gaan hondensleeen. In onze auto zaten Nic, Annelous, Pascal, Jimmy en ik. Ik denk dat het hondensleeen een ervaring was die me de rest van mn leven bij zal blijven want wat was dat gaaf!!! 's avonds weer terug en hebben we lekker met zijn allen bij de pizzaria gegeten. En waren we laat en gesloopt terug.

De volgende morgen was het alweer tijd om Pascal uit te zwaaien op het vliegveld. Daarna zijn we weer met zijn vijfen de auto in gesprongen, deze keer was Nicolas ook mee, om een fjord te gaan bekijken. De weg die we wilden volgen hield op vanwege meters sneeuw op de weg, dus we hebben een andere route moeten nemen, het fjord was niet zo heel bijzonder, maar we hebben wel heerlijk gewandeld. 's Avonds hebben we lekker met Annelous gegeten en moest ik echt slapen :P

Op maandag morgen begon mijn nieuwe stage, maar meer daarover in mn volgende blogg want dan hoop ik iets meer positief te kunnen vertellen over mn stage. Jim en ik wilde de salsales volgen, maar na het eten met Annelous waren we dat eigenlijk helemaal vergeten dus hebben we heerlijk genikst.

Op dinsdag mn nieuwe mentor ontmoet en die was heel relaxed want mocht de rest van de week vrij ivm Jimmy. 's avonds hebben we gekookt voor Anna en Annelous in de keuken van Anna wat super lekker en gezellig en laat was. Op woensdag had ik een beetje opstartprobleempjes dus hebben we een lekkere hangochtend gehad en 's middags een beetje geprobeerd te shoppen, resultaat een nieuwe muts voor Jim en oorbellen voor mij. 's Avonds eerst bij Annelous gegeten en vervolgens op naar de quiz, waar we dachten heel goed te gaan maar uiteindelijk heel weinig punten hadden dus weer zonder prijs naar huis.

Op donderdag gingen we vroeg vertrekken om de monstertocht de berg op bij Ulriken (ong 1,5 uur) dan via verschillende aangrenzende bergen naar floyen te lopen (4-5 uur) en daar weer naar beneden (1 uur) Maar toen we bovenaan Ulriken stonden had het al zo hard geregend dat mn jas niet niet meer waterdicht was en zelfs mn ondergoed doorweek was. Dus we zijn met de Ulriksbanen weer naar beneden geweest voor een lekkere douch en zijn we 's avonds lekker uit eten geweest. Lekker met Jimmy over niks praten terwijl de tijd voorbij vliegt.

Op vrijdag morgen opnieuw er vroeg uit om een huurauto op te halen om een weekendje te gaan skien met Nic en Annelous. Ook deze keer ging dat niet zo gemakkelijk want openbaar vervoer naar het bedrijf toe deed raar dus met een uur vertraging dan toch onderweg. Na 2 uur kwamen we aan in een berghuisje zonder stromend water met een gat in de grond als wc, maar super gezellig met de openhaard aan en het geweldige uitzicht. We zijn al snel vertrokken voor mijn eerste babystapjes op de ski. Dat ging niet zo slecht dus na de babypiste een aantal keer op en neer ben ik als een slak de blauwe piste af gegaan, maar Jimmy was trots op me dus dat is een goed tegen. Vlak voor het avondeten kwamen ook Marijke en Jeff aan en hebben we pasta met sh*t we zijn de saus vergeten saus gegeten. 's avonds zijn we lekker naar buiten gegaan voor een nachtwandeling om het meer in het maanschijnsel onder de sterrenhemel. Daarna zijn de rest nog wezen sleeen maar wij zijn lekker naar bed geweest.

De volgende morgen weer vroeg deruit en had Nic lekker pannekoeken voor ons gebakken en hebben we wonder boven wonder de skiles voor Annelous en Nic kunnen halen. En ben ik met Jimmy nog een aantal keer de berg af geweest. En in de middag waren Jeff en Marijke waren der ook en hebben we lekker samen gelunched. 's middags nog een aantal keer soepel de piste af en was de dag eigenlijk al weer voorbij. Als avondeten hebben Jim en ik even een soepje gegeten en hebben we vervolgens afscheid genomen van de rest van het huisje dat nu gezellig druk was aangevuld met polen, italianen en anderen om weer terug te rijden naar fantoft. De laatste avond lekker saampjes.

Op zondag het meest geweldige ontbijt op bed ooit gehad, lekkere broodjes met ei en een donut. Een laatste wandelingetje in de buurt en ook Jimmy afgezet en uitgezwaaid. Dat viel wel heel zwaar, maar ook wel weer lekker om eventjes alleen te zijn en weer een beetje tot mezelf te komen. Deze week weer een hele week stage voor de boeg en hopelijk ook weer leuke plannen voor het weekend, misschien weer zeilen?!?

  • 05 Maart 2012 - 08:59

    Renate:

    AAhh, ik ben jaloers. Hondensleeën lijkt me zo ongelovelijk vet. Heel veel plezier nog je laatste weekjes. Nog maar 4 te gaan, tijd gaat snel. xxx

  • 05 Maart 2012 - 16:48

    Heidi:

    Oh shit ik ben zo jaloers! xD
    En wat Renate ookal zei, dat hondensleeën lijkt me heel gaaf, en wat een cutie doggies allemaal. Leuke en hele mooie foto's heb je weer gemaakt. ^^
    Geniet er nog ff van, en veel plezier met je 2e stage.

    -xx-

  • 07 Maart 2012 - 08:26

    Gusta:

    Wat een boel foto's zeg! Echt leuk om je verhalen weer te lezen. Is dat hondensleeën inspiratie geweest om nu een hondje te willen? :P Succes met je nieuwe stage!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Bergen

Masha

Actief sinds 05 Okt. 2011
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 15644

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 30 Juli 2015

New York en Costa Rica

12 Mei 2013 - 12 Juni 2013

Peru

01 Januari 2012 - 01 April 2012

Buitenlandstage Noorwegen

Landen bezocht: