Nog maar 4 dagen :D - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Masha Hoogeboom - WaarBenJij.nu Nog maar 4 dagen :D - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Masha Hoogeboom - WaarBenJij.nu

Nog maar 4 dagen :D

Door: Masha

Blijf op de hoogte en volg Masha

27 Maart 2012 | Noorwegen, Bergen

Toch nog maar even kijken of ik iets speciaals kan breien van mijn ena laatste blog ^^

Vorige week was mijn allerlaatste stageweek en wat een week was dat. Op maandag en dinsdag alleen stage gelopen en 's avonds niet heel veel speciaals gedaan. Op woensdag was het een belangrijke dag "D-day" want ik kreeg mn beoordeling. Samen met mn begeleider Johan heb ik gezellig met een leraar gezeten en mijn handelen besproken. Johan die was overal zeer tevreden en heeft overal very good opgeschreven en de lerares vond want ik geschreven had in mn dagevaluaties belangrijker dan luisteren naar Johan. Dus dat zag er allemaal heel komisch uit, conclusies van het gesprek waren dat in Noorwegen niet ALARA gewerkt wordt omdat het land geen lid is van de Europese unie dus zich niet aan die regels hoeft te houden.. hmmz denk niet dat het helemaal zo werkt maar als zij dat denken vooruit en ander puntje van aandacht was dat ik de tafel hoger moet zetten als ik met patienten aan het werk ben want dat is goed voor mn rug schijnt. Aan het einde van de dag heb ik afscheid genomen van mn begeleider die ik op mijn laatste dag niet meer zou zien, best wel gek eigenlijk om afscheid te nemen. 'S avonds heb ik bij ana en joelle gegeten en hebben ze heerlijk patat met lasagna gemaakt en hebben we de avond afgesloten met de quiz, waar we het werderom geweldig hadden gedaan net buiten de prijzen waren gevallen maar niet echt want we hadden de prijs voor de slechtste naam gekregen :D

Op donderdag was dan mijn echte laatste stage dag en ik had zowaar een hele leuke dag met veel patienten en weinig wachten en leuke collega's. In de lunch nog even wat foto's geschoten van alle erasmusstudenten in het ziekenhuispakkie en na de lunch mocht ik wonder boven wonder weg om 1 uur. Wat te doen met al die tijd en het mooie weer, juist een nieuwe berg beklommen. Annelous en ik zijn wederom een avondtuur aangegaan met het openbaar vervoer en na 20x de weg vragen na het uitstappen bij de goede halte hadden we dan eindelijk het begin van de berg met de trappen gevonden Sandviksfjellet en na een half uur trappen lopen stonden we al bij het geweldige uitzicht. Vervolgens zijn Annelous en ik nog "even" doorgelopen naar de volgende berg Floyen om 's avonds helemaal gesloopt om 9 uur bij de italianen en Inge aan de pasta te zitten. Na de pasta zijn we gezellig met zijn allen de stad in gedoken om uit te gaan en was ik om 2 uur 's nachts helemaal klaar om te gaan slapen.

Op vrijdag een vrije dag dus wat doe je dan: even langs school beetje hangen en natuurlijk de berg op. Annelous Inge en ik zijn wat later in de middag begonnen aan de berg Lovstakken. Inge heeft het helaas niet helemaal tot het einde gered maar voor Annelous en ik was het uitzicht weer adembenemend. Ook deze keer waren we om 9 uur pas weer terug en hebben we samen laat gegeten en ging voor mij eigenlijk het lichtje al weer uit. Maar niet voordat ik volledig ingepakt was voor het weekendje weg met de erasmusgroep.

Want ja mensen op zaterdagmorgen vroeg zijn we met een groep van 32 mensen vertrokken naar het hardangerfjord met de bus. Bij het fjord op de boot overgestapt en aan de andere kant van het fjord uitgestapt want daar gingen we overnachten in een echte Noorse cabbin. Hierbij moet ik vermelden dat we heuze bruinvissen hebben gezien ^^ Mijn roommates waren Fabio, Joelle, Ana (portugees 3x), Justine, Lianne (Litouwen 2x), Eduardo (Brazilie 1x) en Laura (Belgie 1x). Uitermate gezellig en na 's middags een fanatiek potje gevolleybald te hebben hebben we met de hele groep gehaktballetjes met rijst, aardappelpuree en salade gegeten. Voor na het eten hadden buddy's Anne Marit en Eirik een leuke quiz in elkaar gezet waar mijn groepje natuurlijk laatste mee werd. En na de quiz heb ik met Fabio nog even film gekeken en zijn we vervolgens tot 3 uur gebeleven bij het feestje in cabin 1. Vervelend met de klok zo een uur vooruit dan slaap je zo lekker veel :P

Op zondagmorgen hadden de Litouwse meisjes ontbijt voor iedereen gemaakt en zijn we met bijna de hele groep vertokken voor een wandeling naar een waterval. Het was even zoeken maar na 2,5 uur stonden we bij de waterval en hebben we hele mooie foto's kunnen maken. Gelukkig duurde de terugweg niet zo lang en zaten we al vrij snel met de hele groep buiten in het zonnetje aan een kommetje soep met pasta :D Na de pasta hebben we de cabin weer schoongemaakt en nog snel even een potje volleybal gedaan voordat de boot weer vertrok om half zes. Weer terug met de boot door het fjord werkelijk een magisch gezicht en weer op de bus met het geweldige uitzicht. Om half tien stond ik weer lekker in mn eigen kamertje helemaal klaar om te gaan slapen want was helemaal gesloopt.

Op maandagmorgen der weer vroeg uit om ons project af te maken, dat we uiteindelijk netjes op tijd ingeleverd hebben. Vervolgens even een goede douche genomen en nog even langs school geweest om het een en ander af te laten tekenen en even langs de stad geweest opnieuw op souvenierjacht.. weer niet echt geslaagd maar toch een beetje :P 's avonds heb ik gezellig met Annelous gegeten en was Laura nog even langsgekomen voor de foto's van het weekend en zijn we samen nog even naar de Litouwse meisjes geweest voor hun foto's en vervolgens nog even door naar Inge om gezellig bij te kletsen. Al met al weer heel laat en helemaal gesloopt.

Vandaag weer vroeg der uit voor een nieuw avondtuur van Jut en Juul. Want Annelous en ik wilden graag de pinguins zien op het eiland Sotra hier niet heel ver vandaan dachten we. Het begon al heel soepel met bijna een uur wachten op de goede bus. Toen zaten we in de goede bus werden we niet begrepen dus er op een verkeerd punt uitgezet. Omdat we toch moesten plassen maar even een hotel in gelopen, daar wist de receptioniste van niks, maar toen we terug kwamen had ze gegoogled waar het was en even later had ze zelfs een leuke Noorse jongen voor ons geregeld die ons wel op de goede plek afgezet had :D wat een mazzel hebben wij weer gehad. De pinguins waren niet heel erg bijzonder, maar we hebben heerlijk genoten van opnieuw de mooie uitzichten en de oveweldigende natuur. De terugweg verliep zowaar vlekkeloos en zaten we om half zeven wonder boven wonder aan het avondeten.

Morgen en overmorgen twee dagen presentaties op school. Donderdag ben ik aan de beurt fingers crossed :P woensdagmiddag afscheid nemen van mn buddy Anne Marit. 'S avonds bij Ana en Joelle eten en quizzen. Op donderdagavond waarschijnlijk met wat mensen van school uit eten en 's avonds lekker uit. Op vrijdag mn kamer schoonmaken en wassen en op zaterdag al weer de laatste dag en gaan we curlen eten en feesten.. en dan zondag vroeg mn bed uit voor mijn vlucht naar huis :D

  • 27 Maart 2012 - 19:24

    Jim:

    Ja, ..... echt nog maar vier dagen !! wat kunnen 3 maanden lang duren. Maar nu is het echt bijna zover, dan kom je weer lekker terug naar huis. Geniet er nog even van de laatste paar dagen schatje xxx

  • 27 Maart 2012 - 19:54

    Heidi:

    Wat een heerlijk drukke week heb je weer gehad. Maareh pinguins niet bijzonder? ;o Ik geloof er geen zak van. =p

    Succes met je presentatie donderdag. En tot zondag! ^^

    -xx-

  • 27 Maart 2012 - 19:54

    Heidi:

    Wat een heerlijk drukke week heb je weer gehad. Maareh pinguins niet bijzonder? ;o Ik geloof er geen zak van. =p

    Succes met je presentatie donderdag. En tot zondag! ^^

    -xx-

  • 27 Maart 2012 - 21:49

    Kelvin:

    Yoehoe..

    Zondag alweer terug.. ik zal er zijn om je te begroeten. Geloof dat er een heus diner word geregeld. Nog even de laatste bergen in Bergen beklimmen, benieuwd naar alle verhalen..

    Ohjah succes met curling en je vetplant die ik gekregen heb.. Hij gaat DOOD :s! Kak!

  • 28 Maart 2012 - 18:47

    Gusta:

    Leuk joh! En super mooie foto's zeg. Veel plezier daar nog die laatste paar dagen.
    Liefs, Gusta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Bergen

Masha

Actief sinds 05 Okt. 2011
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 15639

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 30 Juli 2015

New York en Costa Rica

12 Mei 2013 - 12 Juni 2013

Peru

01 Januari 2012 - 01 April 2012

Buitenlandstage Noorwegen

Landen bezocht: