pfff bijna al weer op de helft :P - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Masha Hoogeboom - WaarBenJij.nu pfff bijna al weer op de helft :P - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Masha Hoogeboom - WaarBenJij.nu

pfff bijna al weer op de helft :P

Door: Masha

Blijf op de hoogte en volg Masha

06 Februari 2012 | Noorwegen, Bergen

Na herhaaldelijk verzoek zal ik wat Noorse zinnetjes ten toon spreiden zodat er thuis geoefend kan worden:

- Hva skal du gjøre i kveld --> wat ga je doen vanavond
- jeg må ta litt i deg for å flytt deg litt --> ik ga je aanraken om je een beetje te kunnen verplaatsen
- Hvorden går det med deg? --> Hoe gaat het met je?
- Jeg er født den nittende august nittennitti --> Ik ben geboren op 19 augustus 1990
- Hva er klokken? --> Hoe laat is het?
- Jeg forstår ikke Norsk og snakker Engelsk --> Ik versta geen Noors en spreek Engels

Door al het stage lopen blijft er nog maar weinig energie over om leuke dingen te doen, maar dit weekend is het wederom gelukt. Vrijdagavond zijn we met alle Nederlandse en Belgische meiden naar een beginnersklas Noorse Boogie Woogie gehad en hoewel ik er een tijdje over deed om de basispassen onder de knie te krijgen heb ik uiteindelijk best een beetje kunnen dansen met een jongen die wel van wanten wist, want die anderen wisten niet wat het leiden van een vrouw inhield hihi.. ik heb super veel lol gehad en vooral met het kijken naar de pro's die na ons kwamen ^^ er vlogen vrouwen door de lucht en heupen gingen alle mogelijke kanten op..

Op zaterdag zouden we naar het aquarium gaan met de Engelse meiden, maar omdat iedereen moeilijk zijn bed uit kon komen hebben Annelous en ik lekker gewinkeld en het resultaat was een mooi paar nieuwe schoenen.. een ander resultaat was een mooie blauwe slee die natuurlijk uitgeprobeerd moest worden, helemaal ingepakt de berg op en natuurlijk weer met een rotgang naar beneden. In de avond zijn we opnieuw wezen sleeen met Marijke en Nicolas en na gestrand te zijn op een uitstekende steen hebben we lekkere warme choco gedronken en was ik om middernacht helemaal gesloopt dus maar weer vroeg mn bedje in.

Op zondag heb ik vooral uitgeslapen, het plan was om de berg te beklimmen maar vanwege hevige sneeuwval heb ik lekker binnen mijn schoolwerk zitten doen en ben ik 's avonds wezen buurten bij onze Belgische vriendinnetjes verderop in het blok, toch maar weer vroeg naar bed toe want er moet op maandag gewoon weer stage gelopen worden.

Vandaag heb ik heel veel patiënten in mijn eentje mogen doen en heb ik voor het eerst mijn Noors uit kunnen proberen op de patiënten wat er goed ging ;P Door alle bijzondere patiënten die we vandaag gehad hebben liepen we alleen wel drie kwartier uit met onze planning en dat is wel jammer eigenlijk :S.. Bij thuiskomst even snel gedouched en even boodschapjes gedaan voor Liesbeth die zoals vele hier geveld is door ziekte en heb ik samen met Annelous gegeten en een oude aflevering van wie is de mol zitten kijken..

Morgen weer een gewone stagedag waarop ik nieuw Noors materiaal ga proberen, waarschijnlijk eten bij de Belgen en 's avonds lekker naar de film ga hier in Fantoft.. Aan het einde van de week staat ons weekendje Oslo gepland, dus als iemand nog tips heeft, deze zijn zeer welkom.. en ow ja vergeet niet naar het geuploade filmpje te kijken van Annelous en mij op de slee ^^

  • 06 Februari 2012 - 20:02

    Natasja:

    Tja welke GROENE allstars moet je nou kiezen ;p
    Ziet er heel leuk uit allemaal!

    enjoy! groetjes uit een steenkoud NL (-8 graden nu)

  • 07 Februari 2012 - 20:55

    Gusta:

    Haha, gaaf filmpje. Dat gaat lekker snel. En dat Noors ziet er ook leuk uit, ben benieuwd hoe het klinkt. ;) Gaaf hoor dat je al zoveel mag op je stage!

  • 07 Februari 2012 - 22:26

    Heidi:

    "Ik ga je aanraken om je een beetje te kunnen verplaatsen" > die vonk echt geniaal! =p
    Enneh zijn het de groene of de groene schoenen geworden? xD
    Het slee-filmpje had ik al eerder gespot op facebook, hihi leuk leuk.

    Gelukkig lukt het je nog om in de weekenden wat energie eruit te persen voor leuke dingen, maar loop jezelf niet over de kop. ^^

    Gaan jullie dan met alle Erasmusmensen naar Oslo? Klinkt erg tof, enja de hoofdstad bekijken hoort er natuurlijk ook wel een beetje bij. Is dan de accommodatie enalles wel voor jullie geregeld? Tips heb ik niet voor je maar 'men zegt dat het een mooie stad is' toch? ;)

    Alvast veel plezier iig! =)
    -xx-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Bergen

Masha

Actief sinds 05 Okt. 2011
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 15641

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 30 Juli 2015

New York en Costa Rica

12 Mei 2013 - 12 Juni 2013

Peru

01 Januari 2012 - 01 April 2012

Buitenlandstage Noorwegen

Landen bezocht: