De eerste week is begonnen.. - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Masha Hoogeboom - WaarBenJij.nu De eerste week is begonnen.. - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Masha Hoogeboom - WaarBenJij.nu

De eerste week is begonnen..

Door: Masha

Blijf op de hoogte en volg Masha

04 Januari 2012 | Noorwegen, Bergen

Zondagmorgen 1 januari stapten we omm 7:45 in de auto op weg naar schiphol, natuurlijk toen we er bijna waren stond er een auto in de fik waar we niet langs konden, dus de eerste vertraging was al gemaakt. Gelukkig ook de enigste, want het vliegtuig ging op tijd mijn buddy's stonden klaar en om half 12 stond ik al in mijn eigen kamertje.

En dat was schrikken, een bed, een bureau een koelkast, een douche, een wc en een elektrische kookplaat en voor de rest vooral witte lege muren. Nadat ik volledig uitgepakt was begon het er al meer op te lijken gelukkig en heb ik besloten om zo min mogelijk in mijn eentje op mijn kamer te gaan zitten anders komen de witte muren op me af. Na wat boodschapjes te hebben gedaan zijn we naar het centrum vertrokken om even wat simpel te eten bij de Mac. Omdat het hier om vier uur al donker wordt is het echt een beetje vreemd en lijkt de avond heel erg lang te duren, maar het is ook wel heel mooi om alle huisjes verlicht tegen de bergen aangeplakt te zien. Na een goede eerste nacht, omdat ik helemaal gesloopt was, zijn we op maandag naar de ikea geweest.

Ik had niet verwacht dat Bergen zo groot was maar na een halve wereldreis waren we der.. lekker goedkoop ik denk voor 40 euro, keuken en bed dingen kunnen kopen, dus dat viel wel mee, daarentegen kan je beter de spullen van de ikea opeten dan boodschappen doen, want dat is hier echt super duur. 's Avonds hebben we met zijn 3tjes gekookt, ik de aardappels, Liesbeth de broccoli en Annelous de fishsticks en hebben we gezamelijk gegeten. Natuurlijk zitten we allemaal in andere gebouwen dus moest ik met mijn pannetje over straat en dat is toch wel een beetje jammer.

Dinsdag hadden we onze eerste dag school, met heel veel informatie over openbaar vervoer en wat er allemaal mogelijk is met het buddysysteem en waar we terecht kunnen met onze vragen en zoveel informatie dat ik de helft zeker al vergeten ben. Gelukkig hadden we zelf al een hoop uitgevonden dus alles extra was natuurlijk meegenomen. Omdat de timing van de introductie van ons appartementencomplex (lees achterstandswijk) een beetje raar was hebben we alleen even een broodje gelezen. Het enige dat ik opgestoken heb is dat de reden dat ik geen meubels heb is omdat ze aan het renoveren zijn en er overal beestjes zijn, dus dat stelt me in ieder geval gerust :P Voor de rest was het de eerste keer dat ik internet heb, omdat internet in mijn kamer nog niet werkt. Dus heb ik even bijgekletst met ouders en vriendje om vervolgens mijn bed weer in te duiken voor een goede nacht slaap.

Vandaag, woensdag, hebben we een workshop gehad leer elkaar kennen. Ik kan nu zingen in het Noors heb aan knieen van mensen gezeten, moesten we een foto uitbeelden dat typisch nederlands/duits was. Nou het duurde allemaal net iets te lang veel te lang eigenlijk..Verolgens zijn Annelous een ik er op uitgetrokken en hebben we wat rondgekeken naar een goedkope supermarkt, maar zonder resultaat. Heb wel een sjaal gekocht, want die was ik vergeten mee te nemen :D En hebben we pasta uit de vriezer gegeten want al het eten uit de vriezer is goedkoop en dit was zowaar te eten.

Morgen gaan een begeleide wandeling door Bergen maken en zullen we erachter komen wat deze geweldige stad ons allemaal te bieden heeft. Vrijdag hebben we introductie bij ons stageziekenhuis en hebben we 's avonds een welkomsfeest bij één van de buddy's thuis, wel voor 1 uur thuis zijn anders kost een enkeltje 60 kronen en dat is bijna 10 euro voor 20 minuten met te tram. Van het weekend gaan we één van de bergen beklimmen die Bergen insluit...

  • 04 Januari 2012 - 21:16

    Mariska:

    Heey,
    Wat leuk om wat te lezen over hoe het er allemaal aan toe gaat in Bergen! Kan je niet elke dag ontbijten. lunchen en avondeten bij de IKEA? (haha)
    Ik zag op de blog van Annelous dat jullie geen Noorse les krijgen?! Dat is wel jammer zeg...
    Ik ben nog lekker even thuis en kom zaterdagnacht aan in Porto. Ben benieuwd.... Morgen nog even langs school om met Thomas te praten, wist je dat even op en neer naar school 25 euro kost zonder studentenkaart?!

    Tot snel!
    Mariska

  • 05 Januari 2012 - 06:30

    Nikki:

    Vul hier je naam in.k be. benieuwd of je bed nog wordt opgegeten door beesjes :) leuk verhaal en veel plezier xx nikki

  • 05 Januari 2012 - 10:57

    Paula:

    Hey,

    Het grote avondtuur is begonnen :P
    Heel veel plezier met de dingen die nog komen en de regen.

  • 05 Januari 2012 - 10:57

    Gusta:

    Super leuk om zo'n lang bericht van je te lezen! Jammer dat je kamer zo tegenvalt. Misschien helpt het om wat posters op te hangen ofzo?
    Je eerste week klinkt in ieder geval als een goed begin. Wel fijn dat je niet meteen in het diepe wordt gegooid, maar eerst elkaar en de stad leert kennen. Succes verder met je zoektocht naar betaalbaar, lekker eten!
    x Gusta

  • 05 Januari 2012 - 21:22

    Kelvin:

    Zusje,

    Ga je kamer behangen met allemaal kleden, ik zit ook in een huisje waar je bijvoorbeeld niet mag verven, maar je kan het vast wel leuk aankleden!

    Maak er maar iets cools van creabea!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Bergen

Masha

Actief sinds 05 Okt. 2011
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 15646

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 30 Juli 2015

New York en Costa Rica

12 Mei 2013 - 12 Juni 2013

Peru

01 Januari 2012 - 01 April 2012

Buitenlandstage Noorwegen

Landen bezocht: