De tijd vliegt voorbij.. - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Masha Hoogeboom - WaarBenJij.nu De tijd vliegt voorbij.. - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Masha Hoogeboom - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt voorbij..

Door: Masha

Blijf op de hoogte en volg Masha

18 Januari 2012 | Noorwegen, Bergen

Natuurlijk ging ik niet zomaar winkelen, maar was ik op zoek naar een jurkje en ben helemaal goed geslaagd. Dus zijn we in styl uit geweest die avond. Eerst zijn Annelous en ik uit eten geweest met Thomas de Duitser. Hele aardige jongen weet nu een stuk meer over Australië dan hiervoor en heb ook super lekker gegeten voor 15 euro.. kijk dat is nog eens leuk het kan wel. Die avond zijn we uit geweest in een Schotsebar waar het bier voor 12 uur maar 5 euro kost, dus toch maar even een biertje gedronken, lekker gedansd en lekker gekletst om weer een beetje bij tijd terug in mijn kamertje te zijn en lekker te gaan slapen.
Op zondag hebben Annelous en ik de omgeving wat verkent. We zijn naar de stavekirke gelopen een houten kerk die in erkaar zit zonder spijkers. Vervolgens was de bedoeling dat we naar het zuiden gingen lopen maar kwamen wij ergens noordelijk uit. Hmmz vrouwelijke intuitie of zo?!? Die avond hebben we samen met de Belgen in club Fantoft film gekeken op groot scherm “Idels of March” snapte er aan het einde niet zo veel meer van, maar het was op zich wel een leuke film.

Maandag zoals gewoonlijk weer naar school, de lessen vielen wel erg tegen die dag. Een vrouw die kwam vertellen over de Ombudsman in Noorwegen die twee uur kreeg om te vertellen en dit ook van plan was om vol te maken, maar eigenlijk na drie kwartier al door haar stof heen was. En vervolgens moesten we een casus uitwerken met een groepje en hebben we er anderhalf uur over gedaan om erachter te komen wat we nou moesten doen en zijn we vervolgens naar huis gegaan zonder dat ik nu snap wat ik moet doen, maarja dat zien we volgende week wel weer. ’s Avonds heeft onze buddy Anne Marit ons meegenomen Bergen in om ons allegoede cafeetjes te laten zien en heb ik overheerlijke warme chocolademelk gedronken van bijna vijf euro. Het was super gezellig maar om acht uur ben iktoch richting huis gegaan want moest ook nog eten. Annelous en ik zijn nog even meegelopen met Daniel een andere buddy hier en hij heeft ons wat verteldover Oslo waar we eigenlijk nog wel naar toe zouden willen nu we hier toch zijn.

Dinsdag hadden we themadag op school en hebben we heel veel informatie gehad over verschillende manieren om een probleem te analyseren en tot een goede oplossing te komen via allerlei verschillende schema’s. Het was wel een leuke herhaling voor ons, maar heel veel hebben we al mee gewerkt. Vervolgens moesten we in groepjes een casus uitwerken volgens die verschillende analyse methoden en dat ging heel traag omdat de Noorse studenten hier nog nooit mee gewerkt hebben en de Portugees bij mij in het groepje eigenlijk helemaal niks snapt van alles. Maar uiteindelijk ging onze presentatie geweldig slecht en mochten we naar huis. Annelous en ik zijn nog even de stad in geweest om een trui te kopen van onze universiteit (super warm) en wilde we graag een kaart voor de wegen die de bergen op leiden. Maar die was zo onduidelijk dat we het zelf denken wel uit te kunnen vinden. ’s Avonds hebben we pasta gegeten en hierbij moet ik even een note maken aan mezelf “JE HEBT GEEN BLIKOPENER!!”. En hebben Annelous en ik nog even gekeken naar wat plannen die we hebben voor komende weken. Vervolgens ben ik weer braaf aan mn schoolwerk gegaan en lekker laat naar bed gegaan, omdat het kan :P

Nu is het woensdagmorgen en voel ik me best wel een beetje brak. Zometeen naar school voor Noorse les en dan snel naar huis en eten, want Annelous en ik willen vanavond naar de spelletjesclub en dat begint al om half zes. Morgen de hele dag school, net als vrijdag. Vrijdagavond gaan we een bandje bekijken in het centrum van Bergen. Verder hebben we nog niet zoveel plannen voor het weekend, want ik moet in ieder geval aan school, maar ik denk dat we wel een berg gaan beklimmen :D

Bedankt voor het lezen allemaal en laat een berichtje achter om te vertellen hoe het gaat, want ben wel heel benieuwd hoe het met iedereen is ondertussen :D

  • 18 Januari 2012 - 12:19

    Annelous Zeijlemaker:

    Leuk verslag! Zie je zo :)

  • 18 Januari 2012 - 18:19

    Paula:

    Wow, jullie moeten ook echt naar school :P
    Bij inholland loopt de periode bijna op zijn einde, wat veel stress met zich mee brengt. Ik hoop dat jij daar geen last van hebt.

  • 20 Januari 2012 - 14:04

    Renate:

    masha!! wat ongelovelijk vet eigenlijk, jij helemaal in bergen, ik ergens in de birmese jungle (heb internet gevonden!) En wat zien je foto's er winters uit.
    XX

  • 24 Januari 2012 - 20:12

    Gusta:

    Wat een super prachtige foto's met die sneeuw. Ik heb bijna zin om toch nog naar je toe te komen. ;)
    Ik ben afgelopen weekend met de vrienden van Martijn een weekendje weg geweest, was wel gezellig. Verder gewoon druk met studie bezig. Dus niet zo super bijzonder. Maar volgens mij heb jij het in ieder geval wel naar je zin. :)

  • 27 Januari 2012 - 15:48

    Peter En Jos:

    hoi masha leuke foto's en zo te zien vermaak jij je wel tussen de lessen door. van hieruit ook een nieuwtje voor 90% is het er door dat we een ander huis hebbendonderdag nog een laatste bezichtiging daar en als het goed is dan zijn we eigenaar van bozenhoven 166 nod veel plezier daar en dat je er nog maar wat bij kan leren.
    gr jos en peter

  • 31 Januari 2012 - 15:51

    Engel En Miep:

    Hallo Masha
    Eindelijk wat reisverslagen gelezen en wat fotos' bekeken. Het zal de ene dag leuker zijn dan de andere dag.
    Wij wensen je nog een mooie tijd daar.
    Groetjes Ome Engel Tante Miep

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Bergen

Masha

Actief sinds 05 Okt. 2011
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 15631

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 30 Juli 2015

New York en Costa Rica

12 Mei 2013 - 12 Juni 2013

Peru

01 Januari 2012 - 01 April 2012

Buitenlandstage Noorwegen

Landen bezocht: