Laatste week school gehad volgende week op stage - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Masha Hoogeboom - WaarBenJij.nu Laatste week school gehad volgende week op stage - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Masha Hoogeboom - WaarBenJij.nu

Laatste week school gehad volgende week op stage

Door: Masha

Blijf op de hoogte en volg Masha

27 Januari 2012 | Noorwegen, Bergen

Der is de afgelopen weken zoveel gebeurd, dat het heel moeilijk is voor mij om nu nog te herinneren wat er allemaal gebeurd is dus ga der gewoon in een hele snelle vogelvlucht doorheen.

Woensdagavond zijn we naar de spelletjesclub geweest en hebben we een aantal spelletjes gespeeld en dat was op zich we grappig alleen waren de mensen een beetje sociaal gestoord dus waarschijn was dit eenmalig.

Donderdag moest ik eigenlijk vroeg naar school voor groepswerk, maar na een aanhoudende koorts voor een paar dagen heb ik besloten om de ochtend over te slaan en me 's middags naar het college te slepen over mijn aanstaande clinical placement. 's avonds maar een keertje vroeg naar bed om me een beetje beter te voelen de volgende dag.

Op vrijdag was het groepswerk al even nutteloos als de dagervoor en dat eindigde in een grote discussie of een collega die aan de drugs zit nou een vriend is of niet/ of je diegene nou wel of niet mocht verlinken aan je baas. Ik kan je vertellen dat dat wel genoeg Portugees temprament was voor één dag! Na de Noorse les in de middag heb ik gezellig met Annelous gegeten en ons opgemaakt voor een Bandje: Poor Edwards. Het was een leuk gezellig bandje en blijkbaar mag je in Noorwegen niet praten tijdens de muziek want dan wordt de hele zaal aggressief en gaat sssssst naar je roepen :D Nadat ze uitgespeeld waren hebben we de kleine bar verruild voor een discotheek en hebben we daar gedanst en de laatste lightrail terug genomen.

Zaterdag was de bedoeling dat ik met Annelous op pad ging, maar die ging lekker pannekoeken eten bij een heleleuke jongen dus ben ik in mijn eentje berg floyen opgegaan om deze keer wel foto's te maken van het uitzicht.

Op zondag had ik een heerlijke hangdag en gingen we 's avonds naar de film bij fantoftclub en na tien minuten hoorde we dat het noorderlicht te zienwas buiten. Dus hebben we ons naar buiten gesnelt om er vervolgens achter te komen dat een uur in de sneeuw staan met je dunne all stars niet heel bevoordelijk is voor de doorbloeding van je tenen. Gelukkig hebben we ontzettend genoten van dit zeldzame natuurverschijnsel dat helemaal in Bergen te zien was en dit afgesloten met een kopje thee bij die lieve jongen van Annelous.

De dag daarna drong het pas echt door hoe bijzonder het was dat wij het noordelicht hebben gezien dus voel me nu extra speciaal. We hebben die dag reanimatiecurses gedaan en wat "nuttig" groeps werk en ik was al lekker vroeg thuis om vervolgens te beginnen aan de 540 enquetes die ik per mail moest versturen voor mijn afstudeerproject (jah gelukkig gaat dat ook nog door)

Op dinsdag begon dat toch zijn tol weer te eisen en had ik opnieuw koorts en duizelingen dus heb ik jammer genoeg het groepswerk gemist maar ben ik wel heel nuttig geweest voor een presentatie die ik gisteren moest doen en voor mijn afstudeer project. Gelukkig werd ik om 6 uur uit mn isolement gehaald door Annelous om even lekker te eten.

Op woensdag hadden we alleen Noorse les en zijn we vervolgens naar de Ikea geweest met de twee Portugese meisjes om daar te eten en ik wilde wat kaarsjes voor op mn kamer dus opnieuw weer helemaal geslaagd.

Op donderdag hadden we de geweldige presentatiedag die uiterst slaapverwekkend was aangezien iedereen zijn presentatie voor staat te lezen uit pure desintresse voor het onderwerp en omdat je er toch geen cijfer voor krijgt. Na een hele lange ochtend heb ik een gesprek gehad met mijn stageleraar die me voorbereid heeft op mn eerste stage. Kom in een privekliniek met één andere laborant en mag waarschijnlijk heel veel zelf doen. We hebben vervolgens mijn uniformop gehaald in het ziekenhuis en hebben mijn privekliniek ook daarwerkelijk gevonden.. dat is ook fijn. 's avonds was ik echt heel moe en was het de bedoeling dat we uit gingen maar Annelous en ik hebben daarvoor in de plaats lekker film gekeken en zijn vroeg naar bed geweest.

Vandaag vrijdag hadden we geen les dus zijn Jut en Juul op pad geweest op de hoogste berg van Bergen te beklimmen. En het is een hele tocht vooral als je het pad niet kan vinden en dan maar een pad maakt. Wat ervoor zorgde dat we soms tot halverwege onze bovenbenen in de sneeuw stonden. Maar wat hebben we gelachen en ontzettend genoten van het uitzicht dat kilometers ver reikte omdat het niet zo bewolkt was en super goed weer was. De natuur hier in Noorwegen is zo spectaculair mooi dat ik denk niet meer terug wil naar dat platte Nederland :D Na het avondeten hebben we samen met Liesbeth nog even wie is de mol gekeken, maar nu gaat het lampje eigenlijk wel een beetje uit.

De volgende keer zal ik wat eerder schrijven zodat het niet zo een lang verhaal wordt. Ik wil trouwens alle mensen die deze week een huis hebben uitgezocht heel erg feliciteren vind het nu wel jammer dat ik hier zit en niet kan helpen enzo.. maar ik ben wel super blij voor iedereen :D

  • 27 Januari 2012 - 22:56

    Heidi:

    Leuk verslag, en je foto's van het uitzicht zeggen al heel veel. In het echt is het natuurlijk nog een stuk mooier. =)

    Ik moet het toch even vragen hoor, hoeveel kaarsen brandt jij dat je telkens (speciaal) naar de ikea gaat voor nieuwe? xD

    Veel plezier maar weer, enneh spannend je stage!

    -xx-

  • 29 Januari 2012 - 20:33

    Mariska Vos:

    Heey,
    leuk hoor! Portugees temperament heb ik hier genoeg, haha, snap helemaal wat je bedoelt! En ook hier is het niet plat... dat heb ik gemerkt tijdens de fietstocht van ruim 50 kilometer die ik donderdag gemaakt heb..
    Je doet echt super leuke dingen met Annelous en de anderen! stiekem ben ik een beetje jaloers dat je het noorderlicht hebt gezien....
    Ik heb deze week nog school en ga dan ook stage lopen! Dus dat wordt leuk...
    Veel plezier daar en we houden elkaar op de hoogte!
    Mariska

  • 31 Januari 2012 - 18:29

    Jim:

    Hey schatje,

    Echt geweldig dat je daar zo verschrikkelijk veel mooie dingen van de natuur kan zien en nog zoveel mooie dingen van plan bent om te gaan bekijken en doen.

    Er zullen vast nog wel stukjes huis over blijven om te helpen met klussen, dus dat komt vast wel goed. Als we al gaan klussen voor jij terug bent zullen we voor foto's zorgen, zodat jij het kan volgen wat wij allemaal doen.

    Nog een paar weekjes en dan komen we je opzoeken om lekker bij jou in de buurt te zijn en ook een glimp op te vangen van de mooie natuur daar. Hou je taai lieffie, voor je het weet zijn we lekker bij je.

    Hou van je schatje XXX

  • 31 Januari 2012 - 20:35

    Gusta:

    Wat een prachtige foto's! Wel vervelend dat je je telkens maar niet lekker voelt. Hopelijk gaat het ondertussen al weer wat beter. Echt gaaf dat je het noorderlicht heb gezien!!

  • 07 Februari 2012 - 20:43

    Ome Engel En Tante M:

    Hallo Masha.
    Hier zijn wij weer.
    Wij moesten nog wat inhalen van je verslagen, het is wel genieten.
    Wij hebben een aantal jaren geleden ook de berg beklommen het was toen 25 graden . Wij blijven je volgen,nog veel plezier.
    Groetjes Ome Engel en Tante Miep

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Bergen

Masha

Actief sinds 05 Okt. 2011
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 15637

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 30 Juli 2015

New York en Costa Rica

12 Mei 2013 - 12 Juni 2013

Peru

01 Januari 2012 - 01 April 2012

Buitenlandstage Noorwegen

Landen bezocht: